10. 03. 2009.

Mudri dječak islamski

Prije mnogo godina, za vrijeme Tabi`ina (generacije poslije Ashaba), Bagdad je bio poznat po Islamu. Ustvari, to je bio glavni grad Islamske Imperije, a zbog velikog broja učenjaka koji su tamo živjeli, bio je i centar Islamskog znanja. Jednog dana, Vladar Rima je u to vrijeme poslao svog izaslanika u Bagdad sa tri izazova za Muslimane. Kada je glasnik stigao na domak grada, on je obavjestio Halifu da ima tri pitanja i da izaziva Muslimane da odgovore na njih.

Halifa je okupio sve učenjake u gradu i Rimski izaslanik se zatim popeo na visoku platformu i rekao: „Došao sam sa tri pitanja. Ako odgovorite na njih, onda ću vam ostaviti veliku količinu imetka kojeg sam donio od kralja Rima. A što se tiče pitanja, ona su: Šta je bilo tamo prije Allaha? U kojem smjeru je okrenut Allah? Šta Allah radi u ovom momentu?“

Veliki izbor ljudi je šutio. U sredini ovih briljantnih učenjaka i studenata bio je čovjek posmatrač sa njegovim sinom. „O moj babo! Ja ću mu odgovoriti i ušutiti ga!“ Rekao je dječak. Dječak je zatražio odobrenje od Halife da mu odgovori što mi je Halifa i odobrio.

Rimljanin se obratio mladom Muslimanu i ponovio njegovo prvo pitanje:
„Šta je bilo tamo prije Allaha?“
Dječak je upitao: „Znaš li da brojis?“
„Da“, reče čovjek.
„Onda broj od 10 pa nadole.“ Rimljanin je brojao nadole, "10.9.8..." sve dok nije došao do 1 i prestao da broji.
„A šta dođe prije 1“, upita dječak.
„Nema ništa prije 1- to je to!“ reče čovjek.
„Pa dobro, ako je jasno da poslije matematičkog jedan nema ništa, pa kako da onda očekuješ da ima nešto prije Jedinog koji je Potpuna Istina, Vječan, Oduvjek i Zauvjek?“

Sada je čovjek bio iznenađen sa ovim direktnim odgovorom na koji nije mogao da odgovori bilo šta. Zato je upitao: „Onda mi reci, prema kojem pravcu je Allah okrenut?“
„Donesi svijeću i zapali je“, reče dječak, „i reci mi prema kojem pravcu je okrenut plamen?“
„Ali plamen je samo svjetlo - širi se na sve četiri strane, Sjeverno, Južno, Istočno i Zapadno. Ne samo prema jednom pravcu“, reče čovjek sav začuđen.
Djecak zaplaka: „Pa ako se ovo fizičko svijetlo širi na sva četiri pravca tako da mi ti ne možeš reći prema kojem pravcu je okrenuto, pa šta onda očekuješ od Nur-us-Samawati-wal-Ard (Allah-Svijetlo Nebesa i Zemlje)? Svijetlo na Svijetlu, Allah je okrenut u svim pravcima u svako vrijeme."

Rimljanin je ostao bez riječi i zapanjen da ovaj dječak odgovara na njegove izazove na takav način da on ne može da kaže bilo šta protiv dokaza. Zato je očajno želio da pokuša i njegovo zadnje pitanje. Ali prije nego što je to i uradio, dječak reče: „Čekaj! Ti si onaj koji pita pitanja, a ja sam onaj koji daje odgovore na ove izazove. Pravedno je da ti siđeš dole gdje ja stojim, a da se ja popnem gdje si ti sada, s ciljem da se i odgovor čuje jasno kao i pitanje.“
Ovo je izgledalo razumno za Rimljanina, pa je sišao dole sa mjesta gdje je stajao, a dječak je zauzeo platformu.
Onda je čovjek ponovio zadnje pitanje: „Reci mi, šta Allah radi u ovom trenutku?“
Dječak je ponosno odgovorio: „U ovom trenutku, kada je Allah pronašao na ovoj visokoj platformi lažljivca i onoga koji se ismijava Islamom, On je učinio da on siđe i spusti ga nisko. A što se tiče onoga koji vjeruje u Allahovu Jednoću, On ga je podigao gore i uspostavio Istinu.“

"Svaki dan On se zanima s nečim" (Ar-Rahman;29)

Rimljanin nije imao šta da kaže osim da ode i vrati se u svoju zemlju, poražen.

Molimo Allaha da spusti Njegovu Milost i na našu Muslimansku djecu današnjice. Amin!

Nema komentara:

Objavi komentar