06. 04. 2010.

Dobar uzor

Htio neki mula da zaštiti kćer pred opasnostima života. Kad je došlo vrijeme, a ona izrasla u istinski cvijet ljepote, odvede je na stranu i objasni niskost i podmuklost svijeta: „Draga kćeri, misli na ovo što ti kažem. Svi muškarci hoće samo jedno. Muškarci su prepredeni i namještaju klopke, kako samo oni znaju. Ti uopšte ne primjećuješ kako sve dublje toneš u kaljugu njihove požude. Ja ću ti pokazati put nesreće... Prvo se muškarac zanese tvojim lijepim licem i divi ti se. Onda te pozove da izađeš s njim. Onda prođete pored njegove kuće i on ti kaže da bi samo htio da ode po svoj ogrtač. Pita te ne bi li htjela da ga otpratiš do njegovih odaja. Onda te pozove da uđeš i sjedneš i ponudi te čajem. Slušate zajedno muziku, i kada dođe čas, on se odjednom baci na tebe. Tako si ti osramoćena, osramoćeni smo mi, tvoja majka i ja. Naša porodica je osramoćena, a naš ugled propao.“

Kćer ozbiljno shvati očeve riječi. Neko vrijeme poslije toga dođe ponositi se smiješeći i stane pred oca: „Oče jesi li ti prorok? Otkud si samo znao kako se sve odigrava? Bilo je tačno onako kako si opisao. Prvo se divio mojoj ljepoti. Onda me je pozvao. Kao slučajno prolazili smo pored njegove kuće. Tu je, siromah, primijetio da je zaboravio ogrtač i, da me ne bi ostavio samu, zamolio me da ga otpratim do njegovih odaja. Kako pristojnost i zahtijeva, ponudio me je čajem i uljepšao vrijeme prekrasnom muzikom. Mislila sam na ono što si mi rekao i tačno sam znala šta mi se sprema, ali vidjećeš da sam dostojna da budem tvoja kći. Kad sam osjetila da se približava trenutak, bacila sam se na njega i osramotila sam ja njega, njegove roditelje, njegovu porodicu, i upropastila njegov ugled i njegov dobar glas!“


Dr. Nosrat Peseškijan, „Istočnjačke priče u psihoterapiji“

Nema komentara:

Objavi komentar