18. 06. 2012.

Kako su muslimanski inventori promijenili svijet? Paul Vallely

Od kahve preko čekova pa sve do «trodijelnog obroka», islamski svijet nam je donio mnoštvo korisnih inovacija, koje mi na Zapadu uzimamo za gotovo. Ovo je lista 20 najutjecajnijih inovacija kojima je Islamski svijet utjecao na Zapad:
(1) Kahva: Legenda kaže da je Arap po imenu Halid vodio koze na ispašu u području Kaffa, koje se nalazi u južnoj Etijopiji. Primijetio je da da su koze postale neobično živahne nakon konzumiranja zrnevlja određene biljke.
Prokuhao je zrnevlje u vreloj vodi i napravio prvu kahvu u historiji. Prvi podaci koji ukazuju na masovniju upotrebu kahve jesu podaci o izvozu zrnevlja sa područja Etijopije u Jemen, gdje su napitak pripravljen od spomenutog zrnevlja sufije koristile s ciljem otklanjanja sna i provođenja noći u molitvi.
Do 15. vijeka napitak je stigao na područja Mekke i Turske, odakle jegodine 1645. prenijet na teritoriju Venecije.
Godine 1650. napitak je donešen u Englesku. Donio ga je Turčin po imenu Pasqua Rosee, i upravo on je otvorio prvu kahvanu u Londonu u ulici Lombard . Arapska rijeć za napitak «qahwa» u Turskom jeziku je postala «kahva», u Italiji napitku su dali ime»caffe» a u Engleskoj «coffee»
(2) Kamera: Drevni Grci su mislili da naše oči emituju svjetlosne zrake, poput lasera, i da zbog toga vidimo.  Prva osoba koja je shvatila da svjetlost ulazi u naše oći, a ne izlazi, bio je Islamski matematičar, astronom i fizičar Ibn el-Haitham.
Ibn el-Haitham je napravi prvu «Camera Obscura»- kamera-od arapske riječi «qamara za tamnu ili izdvojenu sobu)
Njemu, pored toga, pripada i zasluga za uspostavu fizike kao nauke u modernom opsegu značenja riječi «fizika»(kao nauke temeljene na eksperimentima)i njenom izvođenju iz okvira filozofije
(3) Jedna vrsta šaha igrala se u drevnoj Indiji. Šah je u formu u kakvoj ga danas poznajemo, razvijen u Perziji, odakle se u 10 vijeku posredstvom Arapa u Španiji proširio Evropom i na Istok sve do Japana. Riječ «rook» (engleska riječ za šahovsku figuru u nas poznatu pod nazivom ” top”) potiče od Perzijske rijeći «rukh» – kočija.
(4) Padobran: Hiljadu godina prije braće Wright, Islamski pjesnik, astronom, muzičar i inženjer po imenu Abbas ibn Firnas, pokušavao je konstruisati prvu leteću mašinu s kojom bi se čovjek vinuo zračnim prostranstvom poput ptice.
Godine 852 po Isau a.s., koristeći veliko platno uoblićeno drvenom konstrukcijom, skočio je sa munare Velike džamije u Kordobi. Mislio je da će zrakom lebdjeti poput ptice. Ali nije. Platno je usporilo njegov pad, i to je bio prvi padobran u ljudskoj historiji. Abbas ibn Firnas je u padu zadobio samo manje povrede.
Ovaj veliki čovjek, pionir vazduhoplovstva nije se na tome zaustavio. Nastavio je svoja istraživanja i unapređenja konstrukcije leteće mašine i napokon godine 875, u dobi od 70 godina, usavršio je konstrukciju i dizajn svoje leteće mašine, koja je bila napravljena od svile i orlovog perja. Ponovo je pokušao da doksegne davnašnji san čovjeka o letu. Ovoga puta u zrak se vinuo sa vrha planine. Letjeo je na prilično velikoj visini i u zraku ostao oko 10 minuta. «slijetanje» nije teklo baš tako lahko. Došlo je do manjeg udesa, jer , zaključio je ibn Firnas, svojoj letečoj mašini nije dodao rep, koji bi je prilikom sletanja djelovao kao stabilizator. Međunarodni Aerodrom u Bagdagu i krater na Mjesecu nose ime ovog velikana Islamskog svijeta.
(5) Sapun: Kupanje i pranje jesu vjerske obaveze muslimana. Upravo možda to i jeste razlog zašto su muslimani usavršili proizvodnju sapuna, upravo istog onog kojeg i danas koristimo. Drevni Egipćani znali su za neki tim nazovi sapuna, kao i Rimljani koji su taj, nazovi sapun, koristili kao pomadu.
Ali upravo su muslimani ti koji su kombinirali ulje dobiveno iz povrća sa sodium hidroxidom i aromatićnim tvarima.
Jedna od osnovnih karakteristika koja je za osjetljive i prefinjene, na ugodne mirise naviknute muslimane, kod Krstaških vitezova bila najuočljivija jeste da se Kršćani, za razliku od muslimana nisu prali, tj. da su smrdili.
Šampon je u Englesku donio musliman koji je na obali Brightona otvorio banju (hamam) 1759 godine, i bio je imenovan da se brine o čistoći i redovnom kupanju Britanskih monarha Kralja Georga IV i Williama IV.
(6) Destilacija, metoda izdvajanja tečnosti na osnovu različite tačke njihova ključanja, otkrivena je otprilike oko godine 800. od strane islamskog prvoklasnog naučnika Jabir ibn Hayyana, koji je transformirao alhemiju u hemiju, otkrivši mnoge od osnovnih hemijskih procesa (kristalizacija,destilizacija,oksidacija, filtracija…) i pribora koji se i danas koristi širom svijeta u hemijskim labaratorijima.
Otkrio je sulforovu i natrijevu kiselinu, i na osnovu svojih eksperimenata i otkrića bio je u stanju praviti parfeme u obliku kakve i danas koristimo. Ibn Hayyan je osnivač moderne hemije.
(7) Mehanika: Crank-Shaft je naprava koja prevodi kružno kretanje u pravolinijsko, i osnova je većine moderne mašinerije, kao i motora sa unutrašnjim sagorjevanjem. Kao jedan od največih izuma u modernoj mehanici pronalazak je genijalnog islamskog inženjera po imenu al-Jazari, kako bi pospješio navodnjavanje sušnih područja.
U knjizi «Mehaničke naprave»iz godine 1260, pokazao je i svoje druge izume, i preuredbu već postojećih. Napravio je prve mehaničke satove koje je pokretala voda. Al-Jazar bio je otac robotike. Među 50 njegovih izuma nalazi se i brava sa kombinacijom (šifrom).
(8) «Futrovanje»-metoda šivanja izolirajućeg materijala između dva tanka komada platna. Nije sigurno da li je to pronalazak Islamskog svijeta ili je islamski sviijet tu metodu preuzeo iz Indije ili Kine i dalje je usavršio.
Međutim, sigurno je da je navedena metoda na Zapad prenijeta od starne krstaša u doba krstaških ratova, koji su vdjeli da muslimanski borci za futrovanje koriste slamu nabijenu između dva komada platna i koristeći to umjesto teškog metalnog oklopa. Metoda se pokazala izuzetno uspješnom, i pružala je osim pokretljivosti izuzetno dobru zaštitu u bitkama protiv krstaša. Također se uvidjelo da pruža izuzetno dobru toplotnu izolaciju, tako da se na Zapadu,gdje je vladala hladija klima, metoda futrovanja, radi svojih izuzetnih svojstava koje je pružala kao toplotni izolator, ubrzo našla primjenu pri proizvodnji kočija.
(9) U arhitekturi luk po kojem prepoznajemo Gotski stil, i koji je osnovna karakteristika impresivnih katedrala građenih u Gotskom stilu, jeste arhitektonsko dostignuće Islamskog svijeta. Gotski luk je mnogo oštriji od romanskog-kojeg su koristili Rimljani i Normani, a bio je neoophodan kako bi se omogućila izgradnja većih i impresivnijih građevina.
Pored toga Zapad je od muslimana preuzeo vitraž i tehniku gradnje kupola. Evropski zamkovi su kopije onih u islamskom svijetu, sa prorezima za strijele, bedemima i kulama. Kule kvadratnog oblika morale su se povući pred gradnjom lakše odbranjivih kula kružnog oblika. Arhitekta koji je projektovao zamak Henrija V je bio Musliman.
(10) Većina modernih hirurških instrumenata su tačne kopije instrumenata koje je u 10 vijeku koristio islamski hirurg al-Zahrawi. Njegovi skalpeli, pile za kosti, pincete, makazice koje je koristio pri operaciji oka, kao i većina od 200 instrumenata koje je projektovao, su sastavni dio moderne hirurgije.
Prvi je koristio bio-razgradivi materijal za šivanje pri operacijama unutrašnjih organa.
U 13. vijeku jedan drugi ljekar iz islamskog svijeta po imenu Ibn Nafis je dao tačan opis cirkulacije krvi u čovječijem organizmu, cijelih 300 godina prije Williama Harveya. Muslimanski ljekari su također pronašli anestetike na bazi mješavine opijuma i alkohola, također su razvili upotrebu igala pri izvlačnju katarakta iz očiju, ista tehnika pri lječenju katarakta se koristi i danas.
(11) Vjetrenjače su također izmislili muslimani kako bi izvlačili vodu iz dubina zemlje i navodnjavali suho pustinjsko tle.U pustinjama Arabije kada presuše sezonske rijeke, voda se mogla naći jedinu duboko ispod zemlje, i za njeno crpljenje bile su korištene vjetrenjače, koje su koristile vjetar koji je puhao u jednom smijeru mjesecima.
Vjetrenjače su imale 6 do 12 jedara koja su bila prekrivena platnom ili palminim lišćem. Vjetrenjaće su se koristile u islamskom svijetu 500 godina prije nego je prva vjetrenjaća napravljena u Evropi.
(12) Vakcinu nisu izumili Jenner ili Pasteur, već ju je Zapad preuzeo od islamskog svijeta i prenio u Evropu iz Turske. To je učinila žena Britanskog ambasadora u Istanbulu godine 1724. Djeca u Turskoj su bila vakcinisana protiv «velikih boginja» korištenjem oslabljenih ili umrtvljenih čelija «velikih boginja» iz tijela zaraženih domaćih životinja, najmanje 50 godina prije nego je ista metoda upotrebljena na Zapadu.
(13) Olovku sa tintom je izuumljena na zahtijev vladara Egipta 953. godine, nakon njegovog zahtijeva u kojem je tražio olovku koja neće isprljati njegove ruke ili odjeću. Ta olovka je imala rezervoar sa tintom, i poput modernih hemijskih olovaka, tinta se spuštala do vrha olovke kombinacijom gravitacije i razlike u pritisku.
(14) Sistem brojeva koji danas koristimo vjerovatno je po porijeklu vjerovatno Indijski, ali stil i brojevi su arapski i prvi put se pojavljuju u upotrebi u djelu velikih matematičara islamskog svijeta el-Khwarizmi i el-Kindi-ja godine 825. .
Algebra je dobila naziv po jednoj knjizi el-Kwarizmi-ja «al-jabr wa al Muqabilah», čija se večina sadržaja upotrebljava i danas. 300 godina Kasnije italijanski matematičar Fibonacci je prenio ova djela u Evropu i preveo ih.
Algoritmi kao i većina trigonometrije dolaze iz islamskog svijeta. Al-Kindi-jeva otkriča jesu temelj moderne kriptologije.
(15) Ali ibn Nafi, poznat po nadimku Ziryab (crna ptica) je u 9.-om vijeku došao iz Iraka u Kordobu i tamo uveo koncept «trodjelnog obroka»- predjelo (supa), iza koje je slijedilo glavno jelo (riba ili meso), nakon čeka je slijedio desert (voće). Također je uveo u upotrebu kristalne čaše (koje je izumio Abbas ibn Firnas nakon esperimenata koje je provodio na kristalu nađenom u kamenju)
(16) Ćilimi su, za vrijeme dok je u Evropi trajao srednji vijek, u islamskom svijetu smatrani djelom dženeta, prvenstveno zahvaljujući napretku koji su muslimani ostvarili u razvoju tehnike pletenja, zatim razvojem boja koji su omogučili muslimanski hemičari, i visoko razvijenim osjećajem za uzorak i arabeske- koji su predstavljali osnovu islamske umjetnosti u kojoj se nisu prikazivali likovi ljudi i životinja.
Nasuprot tome podovi u evropi su bili goli, da ne kažem gola zemlja, sve dok Arapski i perzijski ćilimi nisu donešeni na tlo Evrope. Za Engleske podove toga doba Erasmo je zabilježio da su «prekriveni raznovrsnim otpadom, ponekad obnavljani na taj naćin da je preko cijelog starog poda(punoig otpada)samo stavljan novi sloj, koji se nije mijenjao niti čistio više od 20 godina ponekad, za to vrijeme tu su se nakupljali novi otpaci, bljuvotine, urin pasa i ljudi, otpaci hrane, košćice ribe, i druge prljavštine koje nije pristojno spominjati». Zbog svega toga ćilimi su brzo našli svoje mjesto u Evropi.
(17) Čekovi također potiću iz islamskog svijeta. Riječ ček dolazi od arapske rijeći «saqq» i predstavlja pisanu potvrdu, nalog za isplatu robe kada bude isporučena, kako bi se izbjegao transport novca preko opasnih područja. U 9-om vijeku muslimanski bisnismen je putovao od Kine do Sredozemnog koristeći čekove za unovčavanje.
(18) Do 9-og vijeka muslimanski učenjaci su se usaglasili da je zemlja sferičnog oblika. Dokaz koji je iznio astronom ibn Hazm je «da je sunce uvijek vertikalno u odnosu na određenu tačku na Zemlji». To je bilo 500 godina prije Galileja.
Proračuni koje su proveli muslimanski astronomi doveli su ih do rezultata takve tačnosti da su pri proračunu obima Zemlje izračunali da obim iznosi 40 253 kilometra-i pogriješili za manje od 200 kilometara. Godine 1139 al-Idrisi je kralju Sicilije Rogeru na poklon donjeo globus zemaljske kugle.
(19) Iako su Kinezi izumili barut-koji je bio dosta nečist i veoma slab, i koristili ga za vatromet, muslimani su našli način na koji taj barut uz pomoć natrijum nitrata može biti pročišćen i dobiti dodatnu snagu-dakle biti korišten za vojnu upotrebu. Muslimansko vatreno oružje zasnovano na tom pronalasku uljevalo je strah u srca križarskih ratnika.
Do 15. vijeka muslimani su konstruisali raketu-koju su nazivali “samo pokretno goreće jaje”, i torpedo-projektil koji je na vrhu ima strijelu sa kojom bi se zabio u neprijateljski brod i nakon toga explodirao.
(20) Srednjovjekovna evropa posjedovala je kuhinje i bašće sa biljkama, ali su muslimani razvili ideju o vrtu kao mjestu ljepote i mjestu za odmor. Prvi kraljevski vrtovi u Evropi su otvoreni u 11 vijeku na području Islamske Španije. Među mnogobrojnim cvijećem koje potjeće iz muslimanski vrtova nalazi se i tulipan.
Preuzeto iz Independenta
Paul Vallely

05. 06. 2012.

Interview: Bošnjacima se sprema novi genocid


Poglavar Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini (IZBiH), reisu-l-ulema dr. Mustafa ef. Cerić upozorio je, u ekskluzivnom intervjuu za agenciju Anadolija, da nije isključeno da se Bošnjacima ponovo sprema genocid.

U prvom intervjuu za medije uopće nakon posljednjeg Sabora IZ-a BiH na kojem su raspisani izbori za novog reisu-l-ulemu, tačno 19 godina od kada je u maju ratne 1993. godine postao duhovni lider Bošnjaka, reis Cerić upozorava kako je zbog mogućih opasnosti neophodno uspostaviti jedinstvo Bošnjaka.

„Nije isključeno da nam se sprema ponovni progon. Nije isključeno da neko, negdje, mimo našeg znanja, priprema da nas ponovo istrijebi sa Balkana, odnosno iz Bosne. Dakle, da nas zadesi ono što se dogodilo muslimanima i Jevrejima u Španiji“, govori reis Cerić za agenciju Anadolija.

Ovaj alim, koji je u svijetu slovi za velikog intelektuaca, alarmantna upozorenja iznosi, između ostalog, i zbog neskrivenih mafinestacija četništva, odnosno Ravnogorskog četničkog pokreta (RČP). Pristalice ovog pokreta su u crnim uniformama i s kokardama na glavama, i proteklog vikenda (kao i mnogo puta do sada diljem BiH) protestirali povodom godišnjice hapšenja zločinca Ratka Mladića.

„Manifestacije poput marširanja "ravnogoraca" i glorificiranje ratnih zločinaca, što se tumači kao njihovo pravo na govor (!?), jesu malo od onog što mi vidimo da se, zaista, dešava. A koliko toga ne vidimo? Nedavno sam bio posjeti Muzeju holokausta u New Yorku. Direktor tog muzeja mi je kazao da su Jevreji prije 1938. godine, dakle, nakon pojave Hitlera raspravljali o svemu, postojale su različite vjerske i teološke struje među njima, no, kako mi je rekao, jedino nisu ukalkulirali mogućnost holokausta! To im nije padalo na pamet. Slično tome, i mi Bošnjaci smo 1992. godine o svemu mogli raspravljati i razmišljati, ali nismo mogli zamisliti, predvidjeti, da će nam se dogoditi genocid. Poučeni tim iskustvom, mi danas nemamo pravo ignorirati tu mogućnost da nam se ponovo dogodi genocid“, pojašnjava Cerić svoj stav.

Zbog „činjenice koja lebdi nad našim glavama“, Bošnjaci, prema Ceriću, ne smiju rizikovati da imaju nesposobno rukovodstvo, neodgovorne i sebične predstavnike. Iznova upozorava da živimo u nepredvidivom svijetu gdje istina nije ono što je, zaista, istina, već ono što kažu moćnici. U takvom svijetu ne vlada pravo, već sila i moć, pa se svaša može dogoditi. Upravo zbog toga ni položaj Bošnjaka se nije promijenio od 1992. godine. Islamofobija konstantno raste, a muslimani su uvijek „neka neželjena grupa“.

„Mi smo narod koji ne smije imati slabo, nesposobno i neodgovorno rukovodstvo, jer to vodstvo treba da nas vodi i odbrani od mogućeg genocida. Ja, ponavljam, ne isključujem mogućnost pokušaja da nas se istrijebi. Ne smijemo imati zastupnike koji nisu spremni žrtvovati svoje vrijeme, zdravlje, imetak, pa i svoj život, da bi smo se sačuvali. Jer sve dotle dok ne budemo imali takve zastupnike, koji će stalno bdjeti nad našom sudbinom, odnosno imati mnogo znanja, sposobnosti i mnogo dosjetljivosti da nas informiraju, obuče, educiraju, organiziraju, da nas ujedine - nama će uvijek prijetiti mogući genocid. Svaki truli kompromis koji nas ne snaži u odbrani protiv te opasnosti, za nas je vrlo opasan. Oni koji su u poziciji da se brinu za nas, ljudi koji su javno preuzeli tu obavezu, moraju biti svjesni svoje povijesne odgovornosti za sudbinu nas Bošnjaka kao naroda“, upozorio je reis Cerić.

Komentirajući sve veće probleme u pozicioniraju Bošnjaka u Srebrenici, Mostaru, Brčkom, duhovni poglavar Bošnjaka ističe da je iznenađen činjenicom da „svjetovni i civilni sektor kod Bošnjaka uopće ne funkcoira“.

„Zašto se tako ponašaju ljudi koji su odgovorni? Ponašaju se jer ne vide da ih iko primjećuje i poziva na bilo kakvu odgovornost. Oni mogu da rade šta hoće, kako hoće, mogu da ne rade ništa i da to, opet, prolazi. Bosna je tako napravljena da izbori nemaju nikakve sankcije u odnosu na one koji u međuvremenu ne urade svoj posao, a dali su javno obećanje da će nešto uraditi. Neophodno je da se probudimo, da zaustavimo ovaj proces topljenja bošnjačkog prisustva, utjecaja ili, ako hoćete, sigurnosti BiH, a koji nas, nažalost, sve više pogađa. Moramo zaustaviti te procese da ne idu dalje“, tvrdi on.

Nadalje, govoreći o Srebrenici i oduzimanju prava preživjelim žrtvama genocida da glasaju na općinskim izborima u tom gradu, reis Cerić je kazao da je na snazi odluka Vijeća sigurnosti Ujedinjenih naroda (UN) prema kojoj taj dio BiH još uvijek „zaštićena zona“.

„Niko tu odluku nije ukinuo. Tamo bi trebali biti zaštićeni svi, a posebice žrtve genocida. Nažalost, Srebrenica, kao što nije odbranjena od genocida 1995. godine, tako se ni danas ne može odbraniti od kontinuiranog genocida koji se provodi drugačijim metodama i u mirovnim uvjetima. Srebrenica je crna tačka UN-a, crna tačka na obrazu međunarodne zajednice. Moralno je neodrživo, a politički nefunkcionalno da Srebrenica kao mjesto genocida bude u sastavu onih koji su odgovorni za taj genocid. To bi bilo isto kao da muzejom u bivšem koncentracionom logoru Aušvicupravljaju nacisti i da vas oni danas tamo dočekuju. Ali, slično se dešava u Srebrenici kada nas na godišnjicu genocida dočekuju formacije MUP-a Republike Srpske, koje su, po presudama Haškog tribunala, učestvovale u genocidu. To su paradoksi koji zdrav razum može dogoditi“, govori Cerić.

Bošnjaci su, nastavio je, konstantno pred pitanjem da li će na čelu Srebrenice biti onaj koji negira genocid i koji bi ga sutra ponovio. Posljednji evropski narod koji je trebao biti izbrisan s lica zemlje došao je u poziciju da se u „Bosni nemaju pravo ni rahat patiti“.

„Srebrenicu treba izdovoljiti iz takvog okruženja i učiniti je za cijelu Evropu mjestom poštovanja žrtava, svetim, sakralinim mjestom, mjestom gdje će doći svako ko stigne na tlo Evrope, a kako bi vidio šta se dešavalo u jednoj zemlji na kraju 20. stoljeća. Pitanje Srebrenice nije samo pitanje Srebreničana već svih nas. Ne smije se dozvoliti logika da se genocid isplati i da on čak može biti nagrađen“, napominje Cerić.

Za pat poziciju u kojoj se danas nalaze Bošnjaci u Srebrenici reis Cerić optužuje upravo bošnjačke predstavnike. Prije svega one u Srebrenici. Ne dozvoljava logiku po kojoj je kriva isključivo međunarodna zajednica.

„Bošnjački predstavnici nisu ništa uradili za ove tri godine, a morali su. Znali su šta moraju to uraditi. I ja s ovog mjesta moram izraziti poštovanje prema Vladi Sjedinjenih Američkih Država (SAD), Ambasadi SAD-a u Sarajevu i ambasadoru Patrick Moonu. Moram izraziti zaprepaštenje da su Bošnjaci-muškarci ostavili Srebrenicu ženama da se one bore za njena prava i da slušamo nešto što nije u našoj kulturi, to jeste da podcjenjujemo nečiju pomoć, kao što je pomoć Vlade SAD-a. Moramo uvijek naći načina da se zahvalimo Americi za ono što čini, uključujući i procese u Hagu i za pronalazak ratnih zločinaca“, ogorčen je Cerić.

Cerić se u intervjuu osvrnuo i na aktuelnu politiku Republike Turske prema Bosni i Hercegovini i na Balkanu uopće. Želi da Turska nastavi „trend progresa i političkog utjecaja, ne samo na Balkanu već i u svijetu, a posebno na Bliskom istoku“.

„Drago mi je da je turska firma nedavno dobila koncesije da gradi dio autoputa u BiH. To je jako dobar znak da će prisustvo Turske ovdje biti vrlo zapaženo. Turska je članica Vijeća za implementaciju mira (PIC), što je važno. Znamo da Turska jeste za integraciju BiH i jedinstveno BiH. Za zemlju gdje svi građani mogu biti jednakopravni. Turska može biti ponosna na svoj odnos prema BiH i prema svim državama na Balkanu. Turskoj želimo uspjeh i napredak. No, nadamo se da će ekonomsko prisustvo Turske ovdje biti snažnije, da će dobre političke pretpostavke biti iskorištene za naše bolje ekonomske odnose. Koliko znam, tu stvari nisu najbolje, to jeste kakve bi mogli biti. Bosni trebaju radna mjesta, da se mladi zapošljavaju“, istakao je Cerić i još jednom pozdravio dolazak agencije Anadolija u BiH putem kojeg će se razmjenjivati informacije između dvije zemlje.

Na pitanje šta će raditi nakon što se 19. novembra ove godine završi njegov mandat na čelu IZ-a BiH, te da li postoji mogućnost da na mjestu generalnog sekretara Organizacije islamske konferencije (OIC) naslijedi Ekmeleddina Ihsanoglua, o čemu se sve više govori u posljednje vrijeme, reis Cerić nije želio precizno odgovoriti. Takvu mogućnost nije potvorio, ali nije ju ni odbacio.

„Ja ću i dalje nastaviti raditi za islam. Za svoj narod i za svoju Bosnu, i svoju Hercegovinu. Oni koji su mislili da je završetka mog drugog mandata kraj, želim ih izvjesiti da je ovo tek početak mog rada na ove tri vrijednosti za koje ja živim. To su islam, bošnjački narod i moja Bosna, moja domovina“.

Najvećim uspjehom u dugogodišnjem vođenju IZBiH smatra činjenicu da je „sačuvano jedinstvo dina i umeta“.

„Danas imamo respektabilnu i vrlo dobro organiziranu Zajednicu, koju smo uspjeli
uvesti u tokove društvenih zbivanja. Predmet smo analiza dobronamjernih i zlonamjernih. Ne mogu nas ignorirati kao faktora u definiranju toga šta je identitet muslimana, Bošnjaka i šta je pozicija nas kao naroda uopće u društvenim odasima u BiH. Proces konsolidiranja, organiziranja i progresa IZBiH nije završen. Nadam se da će put koji smo mi trasirali biti nastavljen u korist svih muslimana, ali i svih sugrađana s kojima dijelimo sudbinu u BiH, na Balkanu i u Evropi“, naveo je Cerić.

Jasni su mu razlozi zbog koji je bio stalna meta negativnih kampanja. Prema njemu, one su imale za cilj da zbune i uvrijede muslimane, ali, napominje, višegodišnje kampanje imale su suprotan efekt.

„Za one koji su htjeli da me vrijeđaju, želim reći da ne postoji ništa na svijetu što je mene moglo uvrijediti i da ne postoji ništa što je mene moglo zaustaviti na mom putu.
Tim osobama želim da kažem da se nikada neću smirit dok god hodam na ove dvije noge. Dok u meni ima duše, ja ću raditi posao kojeg volim, a to je širiti misiju islamske etike i morala i biti ponos i dika mom narodu koliko moj narod to htio da primijeti. U svakom slučaju ja sam uživao u svakoj minuti svog posla. Ja sam jako sretan i zadovoljan čovjek. Veoma sam ispunjen sa svim uspjesima koje smo postigli", odlučan je Cerić.

Analizirajući probleme muslimana u Evropi, Ceirć je istakao da ne misli da će se oni ikada osloboditi islamofobije. Jer je ona prisutna na isti način kao i antisemitizam.
„Antisemitizam i islamofobija će dolaziti u valovima koji će se smanjivati i povećavati, ovisno o tome koliko muslimani i Jevreji u Evropi budu organizirani da stalno podsjećaju na sebe i one koji su skloni islamofobiji i antisemitizmu, da je suprotno ljudskim pravima i demokratiji. Zanimljivo je bilo nedavno slušati generalnog sekretara Evropske komisije (EK) koji je u Sarajevu kazao da terorizam nema vjerskog ili nacionalnog imena, pa se Andersa Behringa Breivika ne može kazati da je kršćanski terorista, iako on tvrdi da želi spasiti kršćanstvo od islama. Nažalost, izgleda da smo mi muslimani morali čekati Breivika, pa da se onda kaže da ne postoji islamski terorizam, kao što ne postoji ni kršćanski. Sa tim licemjerjem mi ćemo, očito, morati živjeti. Morat ćemo se naviknuti i iznova iznalaziti snagu da se suprotstavljamo tim kvalifikacijama koje imaju za cilj da stalno budemo na optuženičkoj klupi“, tvrdi Cerić.

Zašto se optužuju muslimani
Nadalje, napominje da ne postoje muslimanske trupe u nekoj dalekoj stranoj zemlji, gdje uređuju odnose. Ali, postoje trupe u muslimanskim zemljama, koje su ih okupirale. Paradoks je u tome, tvrdi reis Cerić, da se upravo takvi muslimani optužuju da su uzrok nestabilnosti i nemira u svijetu. Pita se da li u budućnosti može biti novih slučajeva poput Breivikovog.

„Nije zahvalno biti u poziciji žrtve i sebe prikazivati kao žrtvu. Niko to ne želi biti. Muslimani nemaju razloga da se osjećaju manje vrijedim. Ipak, moramo primijetiti da antiislamska propaganda prisutna u internacionalnim medijima. Pokazivanje na muslimane kao uzrok nasilja i terorizma na svijetu, tendecionzno je i sve to ima svoj cilj. Taj antiislamizam, to antimuslimanstvo je zasnovano na tako površnim predrasudama da ljudi razumiju da je to naprosto jedna histerija, propaganda koja se širi kroz različite forume. Ona ulazi u te elitne i religijske i političke sredine“, zaključio je reis Cerić.

Federalna televizija i Fatmir Alispahić
Reis Cerić je istakao svoje ogorčenje na rad javnih RTV servisa u BiH. Posebno Federalne televizije (FTV). Prema njemu, ona ima "antiislamski i antibošnjački plan".
„FTV je napravljena da ubije i ono malo dostojanstva kod Bošnjaka. FTV preuzima ulogu sudstva, pa navečer umjesto informacija imate presude. FTV želi stvoriti takvu atmosferu da se samim Bošnjacima počne gaditi na njih same“, kazao je Cerić.
Osvrćući se na slučaj tuzlanskog intelektualca Fatmira Alispahića kojem je onemogućeno da doktorira na Filozofskom fakultetu u Sarajevu, Cerić kaže da u Sarajevu postoji savremena inkvizicija čiji je plan da se utvrdi koliko „Bošnjaci mogu podnijeti poniženja“.

Pozitivni efekti „Arapskog proljeća“
Komentirajući rezultate „Arapskog proljeća“, reis Cerić je kazao da se oni mogu smatrati pozitivnim.

„Ovo je proces. Treba imati na umu da je i Evropa prošla kroz 30 godina ratova. Imala je svoj Vestfalski mir potpisan iz 1648. godine gdje je Evropa shvatila da se mora ustanoviti princip samopoštovanja i međusobnog poštovanja, vjerske i političke tolerancije. I, eto, Evropa je došla gdje je došla s Evropskom unijom (EU).

Muslimani prolaze kroz jednu vrstu procesa gdje je sloboda osnovno mjerilo vrijednosti. Stanje u pojedinim dijelovi arapskog svijeta bilo je neodrživo. No, ništa nije gotovo dok se ne svrši. Mislim da će iz ovog muslimani izaći jači, da će naučiti mnogo i da će doći na stupanj poštovanja jednih prema druga. Muslimani jako vole jedni druge, ali se ne poštuju. Dok se recimo u EU narodi možda i ne vole, ali se međusobno poštuju. Onog trena kada se muslimani budu poštovali koliko se vole, oni će izaći na zelenu granu“, ocijenio je reis Cerić.

Izvor: Rijaset.ba/Anadolija